2012. június 25.

Dönteni kellene, avagy a nyár kezdete


Szélsebesen száguld már felém a nyári szünet és én még mindig nem tudom mi tévő legyek. Hátam mögött már az osztálykirándulás (ami mellesleg szerintem elég jól sikerült), a könyv leadás/osztás és én továbbra se tudom, hogy mit akarok. A szlovákos tanárnőm meg mindent megbonyolított azzal, mikor beköpte, hogy ami az írásban való megnyilvánulásomat illeti, a legjobbak közé tartozom az osztályban. Egy magyar csaj egy szlovák tan nyelvű gimiben. Szépen. Fogalmam sincs, hogy át lépjek-e a Duna Utcai Gimibe, vagy sem. Újabb döntés és én nem tudom mi tévő legyek.
Anyum, a szüleim persze semmit se tudnak a bennem lévő érzésekről. Húz a magyar suli gondolata. Magyar nyelv, magyar emberek. Az a sokszínű és egy hatalmas szavas kincsesládával rendelkező nyelv. Hiányzik. Habár eközben pedig lassan kezdem megszokni a környezetet, nyelvet. Az osztálytársaimat is kezdem megkedvelni, és ami a tanárokat illeti, ők sem a legrosszabbak. Nem kételkedek abban, hogy MTAG-on is nagyon jó osztályom lenne. Ismerek pár emberkét onnan, és pluszban Ivi is nagy elragadtatással beszél róluk. De visszafog a félelem a tanárok minőségét illetően. Bár igen, mindenhol vannak jó és rossz tanárok is. Igen, nálunk, a GJH-n sincs másképp.
Míg írtam, eldöntöttem közben, hogy azzal, ha megtudakozom az igazgatóhelyettestől, hogy lehetséges lennék-e én második évfolyamban a MTAG-on. Szóval irány mailt írni! (Már vagy egy két hete fogalmazgatom, gondolkodom, hogy mégis mi álljon a mailben..)Kész, elküldve. Kíváncsi vagyok a válaszára.
A következő dolog, amelyben dönteni kellene az a netbook megvásárolása vagy sem. Szerintem, nagyon is hasznos lenne a számomra minden dolgot figyelembe véve, de leginkább az írás miatt. A közös laptopot nem tudom, nem hurcolhatom magammal és hát mindig máshol jön meg az ihlet az íráshoz, szóval mindig kéznél kellene lennie és mivel nagyobba notebook, nem igazán kivitelezhető a dolog. Egy, vagyis mondhatjuk, hogy kettő dolog tart vissza. Az egyik, a kisebbik gond a pénz. Anyu azt mondta, hogy a születésnapom alkalmából belefizetne, de még így is elég sok, vagyis ha én fizetem a felét, akkor körülbelül egy 100 euróba fájna a cucc, de ha jobban belegondolok az írásba meg mindenbe, akkor talán nem is olyan sok :).
A másiktól dologtól már jobban félek. Attól, hogy még többet lógnák a gépnél és még többet neteznék. Ami, valljuk be már most is kicsivel több a kelleténél. Bár, ha nagyon fogom akarni, ezt is lehet orvosolni. Bízok benne, van annyi erőm és akaratom.

1 megjegyzés:

Dettyna írta...

Van annyi erőd és akaratod, hogy orvosolni tudd a "net-függőséget" vagy jobban mondva hogy ne legyél az. Biztos vagyok benne, bízok benned. Tehát én mellette szavazok.

Kíváncsi vagyok majd mit válaszol az igazgatóhelyettes.

Ami a MTAG-t illeti (vagyis a DUG :D ), az elsődleges számodra a magyar igaz? Akkor lépj át, mert csak így tarthatod meg a magyar anyanyelvet kellő szinten, szerintem. A mostani iskola jó volt arra hogy elsajátítsd a szlovák nyelvet, hogy azzal majd ne legyen gondod az életben.
Megértem hogy hiányozni fognak az osztálytársaid, de attól még barátkozhatsz velük. Ha tényleg jó osztályközösségbe tartozol akkor remélhetőleg megértik - nem tudom hogy beszéltél-e velük erről - a döntésedet.
Amikor a mi osztályunkból valaki elment, még utána is osztálytársnak tekintettük, mert velünk töltött egy vagy két évet és az összeköt, minden csak tőlünk függ. Volt aki személyesen búcsúzott, volt aki csak levelet tudott írni, de attól még a barátságok ismeretségek megmaradtak. Emlékszem, Julinak még ajándékot is adtam, amit ZUS-ban csináltam.

Puszi,
Nee-chan

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management